Samozrejme ako sme už spomínali, tak sa sústredíme na vývoji verzie 5.0, ktorá prinesie nový design a s ním spojené vylepšenia a zvýšenia rýchlosti a stability systému. Nezabúdame ani na opravy a vylepšenia, ktoré prichádzajú od vás zákazníkov vo forme žiadostí. Vďaka vašim reportom sa systém neustále zdokonaľuje a vylaďuje. Popíšeme si niektoré z nich:
1. overenie IBAN-u dodávateľa pred úhradou faktúry
Systém v karte dodávateľa automaticky načíta IBAN podľa zadaného IČ DPH. Následne pri úhrade tento IBAN skontroluje, či je dodávateľ v zozname: Zozname platiteľov DPH s číslami bankových účtov, ktoré používajú na podnikanie. Zoznam je zverejnený na webe Finančnej správy.
Touto kontrolou môžete predísť problémom s DPH. Ak uhradíte faktúru na IBAN účet dodávateľa, ktorý by nebol v danom zozname, preberáte na seba ručenie za prípadnú neodvedenú DPH dodávateľom.
2. Ukladanie a tlač faktúr v zahraničnej mene
Doteraz systém umožňoval zadávanie faktúry v cudzej mene, ale pred uložením faktúry sa automaticky sumy prepočítali na EUR podľa aktuálneho kurzu. Aktuálne je možné uložiť takúto faktúru v nastavenej mene s aktuálnym kurzom podľa ECB.
Formulár faktúry zobrazí sumy v cudzej mene spolu so sumou v EUR s aktuálnym kurzom.
Objednávky z eshopu, ktoré sa evidujú v cudzej mene sa tiež v systéme ukladajú v cudzej mene a samotné konvertovanie tiež reflektuje na uloženú menu a aktuálny kurz podľa dátumu vystavenia faktúry.
3. Zaokrúhľovanie hotovostných dokladov
Od 1. júla 2022 sa budú doklady uhrádzané v hotovosti zaokrúhľovat na 5 eurocentov. Jedná sa o hotovostné bločky a úhrady faktúr. Rušia sa 1 a 2 eurocenty.
Viac info na stránke finačnej správy.
4. GLS prepravca
Do rozšírenia Prepracovia zásielok sme pridali prepravcu GLS. Aktuálne okrem GLS podporuje rozšírenie export zásielok do Packeta, 123 Kuriér, EPH Slovenská pošta a Toptrans. Zároveň pri exportovaní do ePH pribudla možnosť zvoliť si, či sa má exportovať xml súbor alebo priamo odoslať zásielku cez ePH API.
Tých úprav a opráv bolo okolo 120. V skratke niektoré ďalšie:
- nové riešenie pre modifikácie systému (priamo z administrácie bez nutnosti zásahov do kódu z FTP)
- možnosť automatického vytvorenia montáže pri predaji
- možnosť analyzovať predaj podľa krajov
- zjednodušená synchronizácia množstva na sklade skladových položiek do eshopu
- možnosť zadefinovať si vlastný názov pre došlú objednávku (môžete ju nazvať napr. Event, Registrácia, Projekt, …)
- možnosť exportovať xml doklady v tvare onlineERP pre externé účtovné programy
- možnosť tlaciť PDF prílohy (nahraté v doklade príjemky) spolu s príjemkou
- možnosť nastaviť profil používateľa ako zákazníka (zákazník sa prihlasuje do systému a má možnosť vidieť len svoje údaje a vytvárať doklady napr. objednávky len na svoju pridelenú firmu)
- a iné