Článok

Nová verzia bola primárne určená na doladenie niektorých funkcií, ale aj napriek tomu bolo vytvorených takmer 160 zásahov do kódu systému. Táto verzia prináša aj jednu výraznú novinku a tou je export účtovných dokladov do účtovného programu OMEGA. Hlavné novinky:

1. export dokladov do OMEGA

K možnosti exportovať doklady a partnerov do účtovného porgamu MRP sme pridali aj možnosť exportu do programu OMEGA od spoločnosti Je možné exportovať:
  • partnerov (zákazníkov a dodávateľov)
  • došlé a vyšlé faktúry
  • úhrady (ale iba v prípade, že sa doklady zaúčtujú aj do účtovného denníka)

2. Administrácia aktualizácií

Zmenou prešli aj aktualizácie, čo bol prvotný plán tejto verzie. V administrácii sa zobrazuje dátum expirácie podpory s možnosťou poslať požiadavku o jej predĺženie (na ďalší 1 rok). Informácie a detaily o rozšíreniach a moduloch sú prístupné cez okno, ktorých obsah sa sťahuje z hlavnej stránky onlineerp.sk (podobné riešenie ako pluginy vo WordPress).

3. Nastavenia systému v profile používateľa

Toto je počiatočná fáza funkcionality, ktorá každému použivateľovi umožní zmeniť niektoré systémové nastavenia, ktoré doteraz boli globálne a mohol ich meniť iba administrátor systému. Zatiaľ si používateľ môže zmeniť:
  1. identifikátor zákazníka/dodávateľa (ID zákazníka alebo Meno firmy)
  2. spôsob zobrazenia cien pri predaji (s DPH alebo bez DPH)
  3. spôsob zobrazenia výpisov zásob pri ich zadávaní (modal, popup, autocomplete)

Zoznam všetkých zmien

  • + js subor pre spatnu kompatibilitu (bude prilozeny pri kazdom rozsireni a module)
  • + modal pri tlaci dokumentov (ak je zapisany dokument, tak si pouzivatel zvoli ci ho chce “iba vytlacit” alebo “ulozit a vytlacit”)
  • + kontrola ci historia pohybov + pociatocny stav sa rovna mn. na pobocke v skladovej karte
  • + pri vytvoreni pobockovej objednavky, ukladat datum dodania
  • + v skladovej karte moznost zobrazit historiu od pociatocneho stavu (ak bol poc. stav zadany pocas pouzivania systemu)
  • + moznost v administracii nastavit pociatocny stav zasob podla aktualneho stavu
  • + pridany novy pocet riadkov vo vypisoch: 500 a Vsetky
  • + export: pridane nastavenie pre automaticke zauctovanie do uctovneho dennika a odstranene moznosti vlastneho cislovania exportovanych dokladov
  • + moznost vytlacit stitky z vyskladnenia
  • + pridany do reportu knihy faktur aj stlpec s ICO firmy a ci je doklad uhradeny
  • + v exporte do uctovnictva moznost v administracii nastavit typ exportovaneho suboru
  • + moznost v administracii nastavit typ uctovneho programu a co sa ma vyexportovat (samotny export sa presunul do Menu Uctovnictvo)
  • + moznost exportovat uctovne doklady do uctovneho programu Kros Omega
  • + info o novych aktualizaciach sa stahuju z onlineerp.sk cez WP REST API (z EDD changelog)
  • + zobrazenie historie zmien cez iframe zo stranky onlineerp.sk
  • + redesign hlavnej stranky administracie so zobrazenim datumu expiracie podpory + moznost poziadat emailom o predlzenie podpory
  • + historia expiracii v sklad. karte
  • + ikonka stavu pokladnice v hromadnych uhradach
  • + moznost v POS nacitat vlastny identifikator skl. karty PLU_ID
  • + moznost vo vypise prijmov zobrazit aj POS blocky
  • + moznost zadefinovat samostatny nazov polozky pre tlac z pokladnice (PLU_id)
  • + moznost zadefinovat samostatnu vzorkovu objednavku a DL (ak je vzorkova objednavka a obsahuje aj nevzorkove polozky, tak sa automaticky vytvoria 2 DO)
  • + moznost hromadne vytlacit uhrady z pokladnice
  • + pridany stlpec s mn. na firme aj v hlavnom vypise zasob
  • + pridany stlpec s celkovym mn. vo firme vo vypisoch zasob (pocita sa ale iba ak je stlpec viditelny)
  • + moznost v profile pouzivatela nahradit nastavenia z administracie (zatial 3 nastavenia)
  • + moznost z vypisu otvorit doklady aj z inych stlpcov ako z prveho (ak je to doklad)
  • + pridany stlpec pre informacie ci z FA bol vytvoreny dobropis a zmeneny stlpec o informacii ci bol doklad konvertovany
  • + v prijmoch oznacit uhrady, ktore nie su uhradene (ak je cashbook rozsirenie nainstalovane)
  • + pridana pomocna funkcia pre ulozenie zalohy stav zasob
  • + moznost zadefinovat predvoleny sposob vytvarania dokladov (FA, DL, POS)
  • – prepisana kontrola zostatku na sklade podla historie pohybov (zapocitava sa aj pociatocny stav)
  • – par uprav v rozsirenych skladovych typoch
  • – nacitat zoznam zamestnancov bez volby “nezadany”
  • – zalohova faktura sa neuzavrie (iba ak je celkova suma rovna vyuctovacej fakture) a par drobnych zmien
  • – confirm pri uzatvarani dokumentov
  • – par uprav pri aktualizacii a upgrade na premium
  • – moznost do reportu knihy faktur pridat zostatkovu sumu
  • – moznost do formularov pridat Variabilny symbol
  • – prepisane ukladanie sadzby DPH v uctovnych rezijnych dokladoch
  • – po zakliknuti exportovanej faktury nech zmeni stav uhrady
  • – v dashboard dnesna trzba zobrazit platby kartou iba ak je aj tento platobny sposob aktivovany
  • – #216 – ak je suborova aktualizacia modulov a rozsireni, nech sa tiez automaticky zaktualizuju po logine
  • – presunuta moznost pridat polozku do pobockovej objednavky do POS
  • – kontrola pri zavreti okna, ci sa zmenili hodnoty iba ak sa zatvara okno s ESC
  • – zrusenie zobrazenia a stahovania priloh z vypisov
  • – do vyskladnenia pridat osobitne aj POS storno a dobropisy
  • – na formularoch vzorkovych DL zobrazit cele mnozstvo
  • – zakazat kontrolu duplicitnych poloziek v dobropisoch
  • – pri prijati prevodky sa mnozstva rozdelia podla datumu expiracie (iba v inventory_history)
  • – nepotrebna premenna ship_short_name
  • – zapisat posledny datum expiracie do inventory_history ak je vrateny tovar
  • – datum expiracie a sarze sa uklada aj do inventory_history
  • – premiestnene niektore metody z mrp do triedy export (kvoli dalsim programom, ktore budu podporovat import z onlineERP)
  • – par PHP7 oprav + changelog.txt pre jadro systemu
  • – report porovnavaci aj pre dvojtyzdnovy aj tyzdnovy rozsah
  • – zmeny pri nahravani suborov fileinput + moznost nahrat prilohy aj do skladovej karty
  • – nacitat obsah html alebo pdf pre modul stitkov
  • – zmeny v nahravani suborov (nutnost nastavit typ temy a fileinput subory sa nacitavaju na kazdej stranke) + aktualizacia fileinput bootstrap
  • – ak je nainstalovany POS, tak predvoleny typ vystavenych dokladov je POS (inak faktury)
  • – limit uveru v platobnych podmienkach sa da zadat vo vsetkych podmienkach okrem predvolenych (po ulozeni predv. podmienok sa uklada suma 0)
  • – PHP upravy pre novsie verzie (prepisany sizeof() na count() resp. empty())
  • – po ulozeni bankoveho vypisu refreshnut stranku ak boli doklady nacitane z rozsirenia ebanking
  • – lepsie identifikovatelne ikonky pre ulozit a vymazat
  • – zalohova faktura ukladanie datumu splatnosti a par uprav na formulari
  • – suma uhrady aj s POS blockami vo formularoch skladnika
  • – v zalohovej fakture nie je nutne vidiet sumu bez DPH a DPH
  • – v dashboarde dnesnej trzby zaradit aj POS
  • – POS blocky vo vyskladnovacich dokladov
  • – kontrola datumu dodania a vystavenia (datum vystavenia musi byt rovny alebo vyssi ako datum dodania)
  • – odstranene dvojite zobrazenie ID kontaktu a meno/firma – ostal iba jeden stlpec v zavislosti od nastavenia
  • – stornovat DL je mozne iba po otvoreni dokladu (nie z vypisu) + drobne upravy pri zobrazeni stavu DL a confirm, ci naozaj chcete stornovat DL
  • – ukladanie datumu platby po polozkach v bankovom vypise + opravy pri nacitani celkovej sumy
  • – moznost v pridruzenej pobocky nastavit, ci sa maju aktualizovat ceny a pouzivat ciselniky z nadradenej pobocky
  • – mnozstvo vzorky na fakture na cele mn. ak je balenie
  • ! oprava pri zistovani priloh
  • ! #237 – import ePH xml – kontrola chyby po kazdej zasielke
  • ! opravy pri zobrazeni blocku z vypisov historie
  • ! oprava ukladania ID dodavatela, datumu platby a ID DPH v uctovnych dokladoch
  • ! oprava datumovych rozsahov v DPH analyzach
  • ! oprava mazania bankoveho vypisu
  • ! oprava kontroly kontrolov, ak sa kontroluje hromadne
  • ! oprava ukladania ID DPH pri zalohovej fakture
  • ! oprava v nastaveniach pri zmene uctovnych tried pohladavok a zavazkov
  • ! oprava kontroly aktualizacie ak je v nastaveniach zakazana
  • ! oprava ukladania tax_id v zbernych fakturach
  • ! oprava ukladania skontrolovaneho dokladu (po ulozeni dokladu sa opat stal neskontrolovany)
  • ! oprava pri ukladani zbernej prijemky a zistovania zmeny sumy DL a zbernej faktury
  • ! oprava zotriedenia modulov a rozsireni
  • ! kontrola pri uploade suborov, ci na stranke nie je viac fileinput formularov
  • ! oprava pri mazani nahratych subor + moznost nastavit typ temy pri nahravani suborov
  • ! oprava getImageSize()
  • ! oprava tlace DL z hrom. generovania
  • ! oprava zobrazovania ikoniek v ovladacom panely
  • ! oprava designu nacitanych obrazkov
  • ! zabudnute nastavenie o povoleni, ci sa ma zakaznikovi vystavit faktury po prekroceni limitu
  • ! oprava ukladania popisu o vymazanom doklade do osobnej pokladnice
  • ! premenovany admin adresar na administration (tak ako vo zvysku systemu)
  • ! oprava DPH po konvertovani zalohovej faktury na fakturu + drobne opravy
  • ! oprava cennikovej ceny ak je mnozstvo medzi 0 a 1 (napr. 0,5)
  • ! oprava opatovnej deklaracie js premennej store_id
  • ! oprava pri otvarani alebo tlaci zbernych faktur z vypisu faktur
  • ! oprava pri tlaci uhrady faktur z POS
  • ! oprava pri dvojnasobnej kontrole pri uzavtvarani dokladov po hromadnej uhrade
  • ! oprava vzorky po vymazani riadku
  • ! oprava pri zobrazeni a ukladani id zakaznika v uhrade
  • ! oprava pri konvertovani objednavok
  • ! oprava zobrazenia rozsirenia ebanking v administracii
  • ! docasna oprava sumaru DPH v zbernej fakture
  • ! vymazanie cache danovych tried a sadzieb po ich zmene v administracii
  • ! oprava reportov saldo konto s uhradami (zobrazil iba jednu uhradu pri kazdej fakture)
  • ! #213 – zabranenie dvojkliku pri ukladani dokladov